Funderar du på att köpa en Spinfire? Eller har du problem med din befintliga bollmaskin?

Läs mer på sidan nedan eller kontakt oss direkt så besvarar vi dina frågor.

Läs det här innan du insförskaffar en Spinfire Pro V2

Spinfire Pro V2 är den absolut vanligaste bollmaskinen i svenska padelhallar i dagsläget.. MEN vi (som hyr ut Spinfire Pro v2), många hallar och privatpersoner som köpt maskinen har haft stora problem. I nuläget är den helt enkelt inte tillräckligt driftsäker. Dessutom ska man vara medveten om att det finns begränsningar i framförallt funktionalitet men även till viss del i användarvänligheten. Men lugn, vi har lösningen på detta. Nedan kan du läsa om både begränsningar och våra lösningar.

Begränsningar

Driftsäkerheten
Det stora problemet med Spinfire maskinerna är driftsäkerheten. Med driftsäkerheten menar vi att maskinerna får kontinuerliga driftstopp eller går sönder. Dessutom upplever många ägare att service och support är väldigt begränsad. Det här kan såklart variera beroende på vem man köp maskinen av.

Funktionaliteten
Om man vill nöta enskilda slag så är Spinfire en bra maskin. Man kan i praktiken träna padelns alla slag enskilt och du kan träna varannat slag forehand och backhand. Vill man däremot träna kombinationer av slag med en vertikal förändring (höjdförändring, tex volley-bandeja-volley-bandeja) så saknas den funktionaliteten. Det finns heller inga möjligheter att bygga sina egna träningsprogram. Önskar man att träna två personer samtidigt så är det långt ifrån optimalt. Förflyttningen av utskjutningsmekanismen är för långsam och således får man vänta för länge mellan slagen och träningen blir ineffektiv.

Användarvänligheten
Trots att  Spinfire är en av det mer användarvänliga maskinerna på marknaden är det många som tycker att det är krångligt initialt. Det flesta användare behöver köra 2-4 timmar innan de lär sig hur man användar fjärrkontrollen och maskinen på ett effektivt sätt.  

Lösningen

Modifierad maskinen
Under senare delen av 2020 insåg vi problemet med driftsäkerheten. Efter ett omfattande test och analysarbete hittade vi ett sätt att modifiera maskinen och således göra den mer driftsäker. Visst får vi också driftstopp/problem med våra maskiner men det är betydligt mer sällan. 

Banbrytande upplägg för service och support
Efter att ha samarbetat med +20 padelhallar och pratat med ytterligare +20 hallar som har/har haft bollmaskin har vi insett att behovet av ett riktigt bra service och support upplägg är av högsta prio. Därför att vi tagit fram ett helt, för branschen, banbrytande upplägg.  När en av våra hallar får problem med bollmaskinen ringer dom vår support. Vi försöker att via telefon eller videosamtal lösa problemet. Om vi inte gör det så hämtas maskinen upp på eftermiddagen/kvällen eller dagen efter. Samtidigt skickas en ersättningsmaskin. Sällan tar det längre än 2 arbetsdagar innan hallen har en fungerande maskin på plats.

Världens första bollmaskin utvecklad för padelspelare, padeltränare och padelhallar
När vi insåg att det inte fanns några bollmaskiner som möter behovet från padelvärlden påbörjade vi utvecklingen av en egen maskin. I skrivandes stund (maj 2022) är vi inne i slutfasen av utvecklingen. Målsättningen är att testa maskinen i några av våra padelhallar under sommaren 2022. Här kan vi utlova en maskin som är mer driftsäker och såklart kommer vi också fortsätta med vårt populära och banbrytande upplägg för service och support. Till maskinen har vi en användarvänlig app som gör det superenkelt att komma igång med bollmaskinsträning. Man kan också bygga sina egna träningsprogram och självklart kan man träna slagkombinationer med vertikala förändringar. Dessutom kommer maskinens förflyttningsmekanism vara snabbare än andra maskiner och tiden mellan utskjutningen av bollar kortare. Således möjliggör vi effektiv träning för två personer samtidigt vilket är en stor fördel för både användare och tränare.

Kontakta oss

Varmt välkommen att kontakta oss via mejl eller telefon.

Magnus Helander
Mail: Info@bollmaskin.se
Telefon: 0766281919