Har ni problem med bollmaskinen?

Oroa dig inte, vi hjälper dig. Börja med att läsa texten nedan eller kontakta oss.

Du är inte ensam

Först och främst, du är inte ensam. Många padelhallar vi pratat med upplever samma problem. Speciellt om det är den bollmaskinen som flest padelhallar använder i Sverige, nämligen Spinfire Pro V2. Hur kommer det sig att så många har problem? Svaret är egentligen ganska enkelt: Alla bollmaskiner på marknaden idag är framtagna för tennis och för privatpersoner. När en sådan maskin används på padelbanor och av padelhallar (används oftare än om en privatperson äger maskinen) så uppstår en låg driftsäkerhet. Den låga driftsäkerheten skapar problem för hallägare och driftchefer men framförallt så genererar den missnöjda kunder. 

Lösningen

Vi har, tillsammans med våra partners/haller hittat en bra lösning. Istället för att köpa en maskin så hyr hallarna bollmaskinen med ett förmånligt drift, service och support-avtal. Utifrån den här lösningen har väldigt många hallar byggt en lokal träningskultur kopplat till bollmaskiner. Det har i sin tur genererar en ökad lönsamhet tack vare att hallarna hyr ut fler bantider på dagtid vardagar plus får intäkter från bollmaskinen. 

Sälj er trasiga bollmaskin till oss

Vi köper gärna era trasiga bollmaskiner (i första hand Spinfire Pro V2). Om ni önskar kan vi även diskutera ett eventuellt framtida samarbete. Boka upp ett ett möte med oss eller ring. Du kan boka upp ett tele/videomöte här. Vill du hellre träffa oss på Padel Expo mässan kan du boka in en tid för möte med oss här.