Vi har tillsammans med våra partnerhallar hittat en lösning som funkar riktigt bra. Lösningen baserar sig på att hallarna hyr maskinen av oss istället för att köpa den. Vi ansvarar då till 100% för drift, service och support. Dvs när en maskin går sönder eller får driftstopp ringer hallarna till oss. Först försöker vi lösa problemet över telefon eller videosamtal. Om vi inte lyckas med det så skickar vi en ny fungerande maskin direkt och hämtar upp den trasiga maskinen. Leveranstiden här är oftast 2 arbetsdagar men det kan förekomma att det tar 3-5 arbetsdagar. På så sätt minimerar vi, tillsammans med våra partners/hallar, risken för missnöjda kunder samtidigt som vi skapar ett fundament för att bygga en lokal träningskultur kopplat till bollmaskiner.
I samarbetet ingår också en utbildning i hur man, genom marknadsföring, kommunikation och aktiviteter får spelarna att börja träna med bollmaskin. Förutsatt att hallarna följer vår utbildning och rekommendationer så är sannolikheten väldigt stor att beläggningsgraden ökar, speciellt på dagtid vardagar.